Shaklee Collagen Powder Minuman Kolagen Terbaik & Berkesan

Shaklee Collagen Powder adalah minuman kolagen yang terbaik dan berkesan.Jom kita tengok apa yang menyebabkan Shaklee Collagen Powder adalah yang paling terbaik serta apa kelebihan dan kebaikan Shaklee Collagen Powder berbanding supplement kolagen lain yang ada dipasaran pada hari ini.

Shaklee Collagen Powder

Kolagen bukanlah satu supplement yang perlu diambil kerana makanan yang kita makan setiap hari juga mengandungi kolagen contohnya dalam ayam & daging lembu.
Tetapi kenapa manusia yang hidup di zaman moden serba canggih sekarang ini perlu mengambil kolagen dari supplement ?

Cuba kita throwback 10-20 tahun dulu supplement yang berasaskan kolagen adalah sangat jarang dijumpai kerana orang dulu-dulu tidak memerlukan kolagen.Ayam dan lembu pada zaman dulu adalah sangat sihat. Berbanding dengan kita pada hari ini kolagen adalah satu supplement yang perlu diambil disebabkan kita sudah tidak mendapat sumber kolagen dari haiwan.Ini adalah kerana haiwan-haiwan yang kita makan pada hari ini, adalah haiwan yang kita makan sebelum usia matang mereka.Mereka membesar dengan teknologi yang pantas, melalui perubahan genetik atau dipanggil GMO (Genetically Modified Organism) termasuklah ayam dan lembu.

Muda-muda lagi dah disembelih & dimakan.Badan dia sendiri pun tak sempat nak bina kolagen kita dah makan dia.Contohnya ayam yang kebanyakkannya pada hari ini sempat hidup 60 hari sahaja kemudian disembelih dan dimakan.Ayam mengambil masa 6 bulan untuk matang tetapi dengan kecanggihan teknologi, proses pertumbuhan ayam dipercepatkan kepada 3 bulan sahaja. Badan ayam tidak sempat untuk membina kolagen yang cukup seperti ayam zaman dahulu yang hidup sehingga matang barulah disembelih.

Kenapa manusia perlukan kolagen?

Shaklee Collagen Powder

Ramai orang beranggapan bahawa kolagen hanyalah untuk kecantikan semata-mata.Walhal pada hakikat sebenarnya kolagen ini lebih lagi diperlukan untuk kesihatan sistem rangka dan kesihatan sendi kita. Kolagen merupakan protein yang paling banyak terdapat dalam tubuh badan manusia.Disetiap sendi-sendi dimana tulang-tulang kita bertemu , disitu adanya kolagen yang membolehkan tulang kita bertemu tanpa saraf berlaga. Otot, ligamen, sendi, tulang, dan semua gentian di dalam tubuh badan kita disokong oleh kolagen. Kolagen berfungsi memberi regangan kepada sendi, menjaga rangka lutut, dan pada masa yang sama memelihara tulang rawan yang mula rosak.Kolagen di dalam badan akan mula menyusut seiring dengan pertambahan umur (penuaan).Jika ada yang mengadu sakit-sakit lutut itu adalah salah satu tanda penuaan dimana struktur kolagen di dalam badan semakin menyusut dan menyebabkan ligamen sendi-sendi mengeras.

Kenapa Kolagen Shaklee ?

Sumber kolagen yang sangat bagus ada pada haiwan seperti ayam, lembu, BAB1 dan juga ikan.Kolagen yang paling bagus adalah daripada ikan.Tapi isunya adalah kolagen yang terdapat pada ikan bukanlah pada daging tapi ada pada sisik.Mana ada orang makan sisik ikan betul tak? Dan ikan yang digunakan mestilah ikan laut dalam yang bersisik.Ikan yang berada di kawasan laut dalam mempunyai tahap kolagen yang lebih tinggi.Ikan yang berada di laut dalam adalah bebas dari pencemaran kimia dan ia menjadikannya selamat dan tiada kesan sampingan yang negatif.

Kebaikan Shaklee Collagen Powder

Kenapa perlu pilih kolagen dari jenama Shaklee tetapi bukan dari jenama lain ?
Jom kita tengok apa yang istimewanya Collagen Powder Shaklee ni

1 . Status Halal Sumber Kolagen

Isu utama adalah sumber dari mana supplement kolagen itu diperoleh. Kita boleh jumpa banyak sangat supplement yang ada kolagen sekarang ni betul tak?
Sebab sekarang memang sangat mudah untuk buat jenama sendri, pergi je kilang *** dan cakap saya nak buat supplement kolagen dan dia boleh hasilkan terus.
Kenapa kita pilih Shaklee ? kerana Shaklee menggunakan sumber dari ikan dimana ikan tiada isu masalah halal tidak seperti ayam dan lembu dimana seperti yang kita sedia maklum haiwan yang tidak disembelih dengan cara islam adalah haram dimakan walaupun kita hanya menganbil kolagen dia sahaja.
Kolagen Shaklee diperbuat daripada sisik ikan merah laut dalam dimana tiada keraguan apa-apa berkaitan isu halal.Kalau supplement lain betul ke ia diperbuat dari kolagen lembu ?
Kalau dari lembu macam mana kita nak tahu betul ke dia ambik dari lembu yang disembelih mengikut cara Islam ?

2. Saiz molekul kolagen

Kolagen adalah satu struktur protein yang besar.Badan manusia susah untuk menyerap molekul kolagen yang bersaiz besar.Kolagen yang mempunyai saiz molekul besar kebarangkalian untuk tidak diserap oleh badan adalah sangat tinggi.
Apa yang akan berlaku sekiranya kolagen ini tidak diserap ? Kemana ia pergi ?
Kolagen yang tidak diserap ini akan pergi ke bahagian badan yang lain dan sekiranya dia tersangkut disatu bahagian badan, ia akan membentuk gumpalan kolagen dimana gumpalan kolagen yang banyak akan membentuk ketumbuhan yang dikenali sebagai fibroid.
Satu postmortem dibuat keatas fibroid yang dikeluarkan dari seorang wanita dan didapati komponen utama yang ada didalam fibroid itu adalah kolagen.Sebelum mengambil supplement berasaskan kolagen pastikan anda tahu saiz molekul kolagen tersebut kerana saiz molekul kolagen yang besar boleh berisiko menyebabkan fibroid.
Shaklee Collagen Powder mempunyai saiz molekul yang sangat halus iaitu sekitar 1000 dalton sahaja berbanding kebanyakkan kolagen lain yang mempunyai saiz beribu-ribu Dalton.Shaklee juga telah menambahkan Lactobacillus Acidophilus untuk membantu mempercepatkan proses penyerapan kolagen kedalam tubuh badan manusia dengan sempurna.Shaklee sangat mengutamakan keselamatan pengguna dan Shaklee juga memastikan produknya selamat digunakan.

3. Kecantikkan

Seperti yang anda tahu kolagen lebih diperlukan untuk kesihatan sendi.Tetapi ramai yang mengambil kolagen untukn kecantikan oleh itu Shaklee menambah Vitamin C & Vitamin B di dalam Collagen Powder untuk menguatkan dan mengukuhkan kolagen supaya kulit akan kelihatan lebih cerah dan berseri.

Selain itu ada lagi 5 bahan utama lain yang dicampurkan ke dalam Collagen Powder untuk menjadikan ia supplement kolagen terbaik di pasaran malah selamat dimakan dan juga halal.

Collagen Powder Shaklee

Kesan Kehilangan Kolagen

#KakTynCekli
#BuildByMe
#SuperstarzFamily

Beli Produk Shaklee Terus dari HQ Shaklee << KLIK SINI >>
Nak Daftar Jadi Ahli Shaklee << KLIK SINI >>
Harga Produk Shaklee << KLIK SINI >>

Latest Comments

  1. Yanti Millionaire 18 August 2017
    • Fatyn Eisa 18 August 2017
  2. Nina Farhana 18 August 2017
    • Fatyn Eisa 18 August 2017
  3. Munirah 18 August 2017
    • Fatyn Eisa 18 August 2017
  4. Fasihah 26 August 2017

Leave a Reply

error: Content is protected !!